Izobraževanja za strokovne in pedagoške delavce
OSNOVE IGRALNE TERAPIJE
Kakšna je vloga igre pri učenju otrok z avtizmom, kako lahko dosežete specifične razvojne cilje, kako pripraviti prostor in uporabljati material, kaj pomeni slediti otrokovemu interesu, kako razviti igralne dejavnosti v katerih lahko otroci z avtizmom sodelujejo.
Delavnica je praktične narave. Namen delavnice je ponuditi konkretna orodja, ki jih boste lahko uporabili pri vašem delu s predšolskimi otroki z avtizmom.
Komu je namenjena?
Učiteljem, logopedom, specialnim pedagogom, vzgojiteljem, izvajalcem DSP in ostalim, ki se srečujete s predšolskimi otroki z avtizmom. Vsem, ki se sprašujete kako začeti z obravnavo, kako se preko igre približati otroku ter ga podpreti v razvoju.
UČENJE JEZIKA PREKO IGRE
S pomočjo lutk, slik in dogovorjenih znakov otrokom širiti besedni zaklad in jim preko igre predstaviti in pomagati usvojiti jezikovna pravila.
Spoznali boste, kako jim predstavimo samostalnike in glagole, kaj pomenijo vprašalnice, kako jim pomagamo razumeti predloge, uporabo glagolskega časa in vizualno podprto stavčno strukturo.
Kaj lahko pričakujete na srečanju?
Predstavitev načina dela, praktično uporabo metode in skripto z zapiski.
Kdo vodi delavnico?
Meta Štampek, surdopedagoginja in logopedinja
Sem surdopedagoginja in logopedinja z bogatimi izkušnjami. Že 35 let sem zaposlena na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana. Tam učim gluhe in naglušne otroke ter otroke z govorno jezikovnimi motnjami. Obožujem gledališko pedagogiko in znakovni jezik, ki sta stalnica pri mojem delu. Gledališka pedagogika me je popeljala tudi na izobraževanja v Veliko Britanijo, na Tajsko in na Kitajsko, kjer sem znanja oplemenitila in poglobila. Sem soavtorica učbenika za začetno učenje slovenskega in slovenskega znakovnega jezika, ki je prilagojen za gluhe, naglušne, slabovidne otroke, tiste z govorno jezikovnimi motnjami in otroke z avtizmom. Učbenik se je izkazal za uporabnega, zato je preveden v angleški jezik in mednarodno kretnjo, kmalu pa bo preveden v nemščino, finščino, danščino in latvijščino. Otrokom dajem predvsem toplino in ljubezen do jezika in komunikacije.
IZOBRAŽEVANJE PECS
O ČEM?
Intenzivna 13-urna interaktivna delavnica o teoriji in protokolu sistema komunikacije s slikami PECS® je zasnovana za različne strokovne delavce in starše. PECS® (Picture Exchange Communication System) je sistem komunikacije z izmenjavo slik in predstavlja alternativo v komunikaciji. Uvrščamo ga med podporno in/ali nadomestno komunikacijo s katero lahko podpremo ali nadomestimo bolj tipične načine komuniciranja. Metoda avtorjev Andy Bondy in Lori Frost (1985) je bila prvič uporabljena za predšolske otroke z avtizmom, danes pa jo po svetu uporabljajo ljudje vseh starosti z različnimi kognitivnimi, fizičnimi in komunikacijskimi primanjkljaji in je eden bolje raziskanih ter z dokazi podprtih terapevtskih orodij.
Glavni cilj sistema PECS® je naučiti posameznika funkcionalno komunicirati. Sistem komunikacije je sestavljen iz 6 zaporednih faz, v katerih se posameznik uči izmenjave slik s komunikacijskim partnerjem, razlikovanja slik, sestavljanja stavkov, odgovarjanja na vprašanja in komentiranja.
VSEBINA IZOBRAŽEVANJA:
Delavnica se bo začela z uvodom v ustvarjanje najbolj učinkovitega učnega okolja za uvedbo sistema PECS® in spoznavanjem Piramidnega pristopa k izobraževanju®. Govora bo o omejitvah drugih načinov komunikacije (govora, znakovnega jezika) kot prvotne strategije komunikacije. Z uporabo demonstracij predavatelja, igre vlog in video posnetkov bodo udeleženci pridobili temeljno razumevanje in praktične izkušnje v vsaki od šestih faz sistema PECS®. Udeleženci bodo na delavnici pridobili spretnosti, potrebne za poučevanje spontanega zahtevanja, razlikovanja slik, stavčne strukture, razširjanje jezika, odzivanja na vprašanja in komentiranja. Delavnico se bo zaključilo s pregledom literature, ki podpira sistem PECS® kot na dokazih temelječo prakso, z namigi za poučevanje učencev, kako sprejeti “Ne” in z informacijami o prehodu iz sistema PECS® na druge načine komunikacije, kot so govor, tablice z aplikacijami za pomoč pri alternativni in dopolnilni komunikaciji itd..
Izobraževanje je namenjeno:
– psihologom, logopedom, specialnim pedagogom, inkluzivnim pedagogom, izvajalcem DSP in drugim strokovnim delavcem v vrtcih, osnovnih šolah in zavodih,
-staršem otrok s komunikacijskimi težavami.
EARLY START DENVER MODEL
Early Start Denver Model je celosten program zgodnje obravnave za malčke in predšolske otroke z avtizmom (1-4 let), ki sta ga razvili psihologinji dr. Sally Rogers in dr. Geraldine Dawson. Tekom desetletij njegove uporabe je v svetu postal prepoznan kot strokovno dobro utemeljen in znanstveno dokazano učinkovit program najzgodnejše obravnave otrok z avtizmom. Program premišljeno in učinkovito združuje značilnosti vedenjskega in razvojnega pristopa obravnave, ki sta doslej veljala za diametralno nasprotna in nezdružljiva. Osrednje terapevtsko delo po modelu je osnovano na igri (angl. play-based intervention) z razumevanjem, da je igra najučinkovitejše orodje za učenje v najzgodnejšem razvojnem obdobju. Model je uporaben za delo v ambulantnem, domačem in vrtčevskem okolju s poudarkom na tesnem sodelovanju s starši.